2009年12月27日 星期日

毕业啦!/ Graduated!

三年,
三年的大学生涯,
就在我停笔的那一刻给结束了。。。
没什么大的感受。。。
之觉得很对前路感到迷失,没方向感;
不知该从何开始。。。

有一句话是这么说:‘条条大道通罗马’,
但是南北大道,还是羊肠小道呢?
该走向哪儿,还是哪儿呢?
那到底是哪儿呢?
在还没到达目的地的那一刻,
我想这问题还是无法被解答的。。。

人在顿时没了明确的方向,
感觉真的很不习惯,很没安全感。。。
原地踏步,但又想踏前一步,
可是有没法向前一步的感觉,
真的蛮难以形容的。。。
但没办法,这就是人生,
也是它其中的奥妙。。。

三年时间,说长不长,说短也不短;
但却在我的记忆里占了一部分的空间。。。
很开心认识这里所有的朋友,所有的教授们,
真的很感谢他们为我带来那些酸甜苦辣的回忆。。。

我蛮相信缘份的,
如果当初的我选择的是另一间的学府,
那我就没机会认识他们了,
而我的人生故事会跟着不一样了。。。
所以真的真的很希望在未来的日子里,
大家都能保持着一定的联系。。。

我真的毕业啦!!!
是时候成长了,是时候再次为未来进行思考了。。。

3 years university's life,
have been ended by the time I stopped writting for my last exam paper.
Not so excited or happy,
but felt lost......

Which way should I choose to use?
Which will be the correct way for me?
I think those answer will only been get at the time when I reach the destination.
When someone have lost their direction or the next step,
it's really a feeling that hard to descript......

3 years can be considered as a long period but also can be a short period.
But these 3 years have provided me a memorable memory...
I am very happy and glad that I got to know all of my friends and lecturers from here...
Thanks for them to bring me such lots of memory......
Therefore, I really really wish that our relatioship will not be ended in the future time.

Finally, I'm really graduated!!!
It's a time for me to grow up and think more for the future......

1 則留言:

Stephy 提到...

见人见智啦。。。哈